Kwaliteit
Kwaliteit moet transparant en meetbaar zijn. Als leek moet je kunnen oordelen en herkennen of een tandarts een kwaliteitstandarts is. En of een tandartspraktijk kwaliteit hoog in het vaandel heeft staan.
Alle tandartsen van tandartspraktijk Maas en Waal zijn opgeleid op de Radboud universiteit te Nijmegen. Deze opleiding is reeds 5 jaar op rij door Elsevier uitgeroepen als beste tandheelkunde opleiding van Nederland.
Verder werken er bij ons uitsluitend goed gemotiveerde en vooral ook patiëntvriendelijke mensen die samen met U willen werken aan de best mogelijke zorg voor uw gebit.
Onze tandartsen worden naast het aantal ervaringsjaren geselecteerd op:
- BIG registratie —> Verplicht om in Nederland als tandarts te mogen werken.
- KRT registratie —> Kwaliteits Register Tandartsen
- WIP richtlijnen —> Werken met de richtlijnen infectiepreventie en hygiëne.
- Certificaat stralingsdeskundigheid niveau 5A —> Erkend mogen werken met Röntgenapparatuur.
- Het werken met vastgelegde protocollen en werkschema”s.
- Duidelijk kunnen communiceren en adviseren m.b.t. uw mondgezondheid.
- Aangepaste en begrijpelijke informatie kunnen geven aan kinderen.
- Kunnen werken met technieken en methoden die ervoor zorgen dat de patiënt geen of nauwelijks pijn ervaart.
- Kunnen werken met methoden om de Angst voor de tandarts weg te nemen.
Kwaliteitsindicatoren:
- Onze praktijk maakt jaarlijks een kwaliteitsjaarverslag.
- Patienttevredenheidsonderzoek en patientenreacties op de website.
- Onafhankelijke reviews over ons op www.zorgkaartnederland.nl
- Personeel heeft de benodigde diploma’s, deze hangen ook aan de muur.
- Moderne materialen, instrumenten en geautomatiseerde apparatuur.
- De praktijk is altijd schoon en netjes.
- Acute mondzorg, spoedhulp is binnen 24 uur beschikbaar.
- Goede telefonische bereikbaarheid.
- Tevens hebben wij een eigen kwaliteitsmanager die continue de kwaliteit en klanttevredenheid bewaakt.
Innovatie
Innovatie, ofwel de laatst bewezen technieken, zijn bij ons ruim vertegenwoordigd. Zowel het instrumentarium als de apparatuur, inclusief die voor sterilisatie en hygiëne voldoen aan de hoogste standaard.
Een voorbeeld van innovatie binnen onze praktijk is het maken van kronen, facings en bruggen met behulp van de Cerec 3D. Uw kroon is klaar terwijl u wacht !!
Een ander voorbeeld is onze intra orale camera, een speciale mondcamera waarmee we uw gebit levensgroot kunnen uitvergroten. Beelden vóór of na een behandeling zeggen meer dan woorden.
Verder werken wij met digitale röntgen en een volledig digitaal patiëntendossier.
Ook de (verbruiks)materialen voldoen aan de laatste stand der techniek.
Maar er schuilt ook een gevaar met innovatie. Teveel (onnodige) innovatie drijft de prijzen van behandelingen enorm op. Wij hebben ervoor gekozen om niet zomaar klakkeloos alles wat nieuw is aan te schaffen. Wij wegen altijd eerst goed de voor- en de nadelen voor de patiënt af.
Service
Service en persoonlijke aandacht zijn zaken die bij ons vanzelfsprekend zijn.
- Heeft u tandpijn? —> U wordt dezelfde dag nog geholpen, gelieve te bellen voor 10 uur ’s morgens.
- Nieuwe patient? —> U kunt bij ons altijd binnen 5 werkdagen terecht voor een eerste afspraak.
- Persoonlijke aandacht —> Wij nemen de tijd voor uw verhaal, klachten, wensen en vragen, en wij stellen u allereerst graag op uw gemak.
- Afspraak buiten kantooruren —> Mensen waarvoor het erg lastig is om overdag een afspraak te maken, kunnen een afspraak maken buiten kantooruren.
- Email reminder —> U krijgt enkele dagen vóór uw afspraak een herinnering per mail toegestuurd.
- Online afspraken verzetten —> Afspraken kunnen 24 uur per dag via onze website verzet worden.
- Online afspraken maken —> Nieuwe patienten kunnen hun eerste afspraak op onze website maken.
- Een vaste tandarts, een vertrouwd gevoel —> U heeft bij ons altijd uw eigen vaste tandarts.
- Korte wachtkamertijden —> Door een strakke planning beperken wij de wachtkamertijden. U kunt de wachttijd aangenaam doorkomen met het diverse aanbod aan tijdschriften. Of U kunt op ons beeldscherm in de wachtkamer kijken naar informatie over bijvoorbeeld onze behandelingen. Ook is er aan de kinderen gedacht, zij kunnen bijvoorbeeld spelen met Duplo.
Hoewel wij er dus alles aan doen om op tijd te werken, bedenk dan wanneer de tandarts uitloopt en u dus wat langer moet wachten, dat de patient vóór u meer persoonlijke aandacht en zorg nodig heeft dan van tevoren ingeschat kon worden, en dat u zelf die patiënt een volgende keer kunt zijn.
- Haal- en brengservice —> Voor mensen afkomstig uit het land van Maas en Waal, die niet zelfstandig naar de praktijk kunnen komen bieden wij een haal- en brengservice aan. U kunt hierom vragen wanneer u de afspraak maakt.
Garantie
Exclusieve garantie: Wij geven u een garantie van 1 jaar op door ons gemaakte restauraties, en 5 jaar op de vervaardiging van kroon en brugwerk, frames, protheses en implantaten !! Mits u natuurlijk elk half jaar bij ons op controle bent geweest, de adviezen van de tandarts en/of preventie-assistente opgevolgd heeft, in de garantieperiode niet door een andere tandarts behandeld bent, en het defect niet aan uzelf te wijten is. Wij staan achter onze kwaliteit en kunnen u daarom dus ook deze garanties geven.
(Onze garantie is exclusief, dus zonder de addertjes onder het gras die u wel bij sommige van onze collega’s aantreft. Denk daarbij aan jaarlijks aflopende garantie van 100% naar 0% (elk verlopen jaar moet u dan 20% meer bijbetalen, let daar dus goed op)
Zelfs wanneer u na deze periode van mening bent dat u nog steeds garantie heeft op onze restauratie, gaan we hierover niet met u in discussie, en wordt de restauratie kosteloos hersteld. Uw tevredenheid staat bij ons voorop. Wel kan het dan zo zijn dat u (of de verzekering) in sommige gevallen de kosten van het (verbruiks)materiaal moet vergoeden.